Misija įmanoma: aplink Didžiąją Britaniją dviračiu per 62 dienas

Autorius: Rūta Juozapaitytė | Kelionių manija , 2013, Birželio 04d.
„Sutikti užsieniečiai sakydavo, kad aš pamišęs. Vienas ir dar su vieno bėgio dviračiu… Kitiems numinti ir šimtą kilometrų yra daug, o ką jau kalbėti apie kelionę, kurią sudaro per 5 tūkstančius kilometrų“, – pasakojo 23 metų klaipėdietis Remigijus Balandis, kuris visai neseniai pabaigė savo 62 dienų žygį aplink Didžiąją Britaniją.

Vaikinas pasakojo, kad į kelionę jį pastūmėjo internete pamatytas vaizdo įrašas, kuriame buvo pasakojama apie benamį, norėjusį tapti boksininku. Minėtoje vaizdo medžiagoje buvo užfiksuota, kaip šis žmogus stengiasi ir siekia savo svajonės. R. Balandis pripažįsta, kad būtent dėl šio filmuko padarytos įtakos pasiryžo ne tik leistis į kelionę, bet tai daryti vienas, su kuo paprastesniu retro dviračiu ir tik dviem svarais kišenėje.

Trūko iššūkių
„Prieš pradėdamas kelionę aš dirbau Lietuvoje, turėjau merginą, bet nutariau, kad noriu daugiau iššūkių, norėjau pabūti vienas. Vežiausi su savimi žurnalą, kuriame užsirašau ateities planus, ką noriu veikti, o man tai daryti geriausiai sekasi vienam. Žinoma, lengva tikrai nebuvo“, – apie savo pasiryžimą keliauti be draugų kompanijos pasakojo R. Balandis.
Įspūdingai kelionei Jungtinę Karalystę jis pasirinko neatsitiktinai. Pagrindinė kelionės idėja buvo apvažiuoti Britanijos salą pajūriu. Vaikinas į kelionę nesivežė jokio žemėlapio, ekstremalių situacijų metu jis tinkamą maršrutą susirasdavo per mobilų telefoną arba skambindavo į informacijos centrus, tačiau dažniausiai kelio klausdavo vietinių. Tiesa, maršrutas nebuvo toks paprastas, kaip pasirodė iš pradžių. Kai kurie keliai buvo dviračiu nepravažiuojami, kiti – skirti tik vilkikams. Tačiau vaikinas nepasidavė ir tikina pernelyg daug nuo jūros niekada nenutolęs.
Kelionės metu Remigijus ne tik grožėjosi kraštovaizdžiu ir skanavo vietinių maistą, bet ir aplankė Didžiosios Britanijos grožybes – Londoną, „Tauerio“ tiltą, Edinburgą, netikėtai užtiko ir antrą siauriausią namą pasaulyje.

Tačiau keliautojas pripažįsta, nors keliavo vienas, vienišu tikrai nesijautė. Kadangi nakvynei vietos ieškodavo per vis populiarėjančią programą „Couchsurfing“, beveik kiekvieną vakarą jis nakvodavo skirtinguose namuose, kur vakarieniaudavo ir kalbėdavosi su jį mielai priėmusiais vietiniais.

Vietiniai – labai mandagūs ir draugiški
„Sutikau daug draugiškų žmonių. Būdavo situacijų, kai gaudavau laišką: žiūrėk, aš dirbsiu, tačiau mano namas bus atrakintas, tai tu atvažiuok, įeik, pasiimk valgyti ir įsikurk kaip namuose. Ir iš tiesų, važiuoju, aplinkui kalnai, gražios vietovės, stovi didelis namas. Prieinu, jis atrakintas, šaldytuvas pilnas maisto, įsikuriu ir mėgaujuosi ramybe. Kartais atvažiuodavau, žmonės man duodavo raktą nuo namų ir sakydavo, gali aplankyti tai, kas įžymu šiame mieste ir grįžti pernakvoti. Sutikau ir škotą, kuris net kelis kartus lankėsi Lietuvoje, jam patinka lietuviai, sakė, kad mūsų tauta labai karinga“, – apie „Couchsurfing“ programos metu sutiktus žmones pasakojo vaikinas.
„Didžioji Britanija man patinka, nes čia yra žmonių iš viso pasaulio. Nereikia važiuoti į Kiniją, kad sutikčiau kinų. Vienoje tokioje pakankamai mažoje saloje galima sutikti įvairių kultūrų žmonių. Man labai pasisekė, nes per visą kelionę sutikau žmonių iš 35 skirtingų valstybių: nuo Šiaurės Amerikos iki Australijos žemynų. Aš galėjau ne tik su jais pabendrauti, bet ir paragauti nacionalinio jų maisto. Pavyzdžiui, kai buvau apsistojęs pas italus, jie pagamino makaronų su iš Sardinijos parvežtais ikrais“, – apie potyrius svečioje šalyje pasakojo vaikinas.
Po įveiktų 1000 kilometrų vaikinui netikėtai sulūžo dviratis, tačiau ir tai Remigijus priėmė ne kaip bausmę ar nelaimę, o kaip iššūkį. Palikęs savo transporto priemonę pakelėje iki miesto, nuo kurio jį skyrė beveik 40 kilometrų, jis nuvyko sutranzuota mašina.
„Atvažiavus į nakvynės vietą, žmogus, pas kurį turėjau praleisti tą naktį man sako: varom į Lady Gagos koncertą dabar. Tai buvo labai keista diena, nuo to momento, kai man sulūžo dviratis, buvo visiškas out (išėjimas iš savęs – aut. past.), nors žinojau, kad kaip nors gausiu kitą dviratį, tuo momentu reikėjo kažkaip išsikapstyti, tačiau po penkių valandų nuo to fakto jau buvau Lady Gagos koncerte. Žinoma, netikros, ją parodijuojančios grupės rengtame, tačiau buvo labai smagu“, – vietiniu draugiškumu dar ne kartą kelionėje stebėjosi keliautojas.

Naują transporto priemonę jis gavo iš vienos Londono kompanijos. Tiesa, jis buvo įteiktas nemokamai, tačiau vaikinas turėjo užduotį – išbandyti kaip dviračio ratai išlaikys ilgoje kelionėje. Pastarasis dviratis tarnavo iki pat kelionės pabaigos.

Kelionių manija serga jau ilgai
Tai ne pirmoji jo kelionė į užsienį. Prieš 4 metus su draugu Mariumi Puluikiu vaikinas buvo išsiruošęs į 8000 kilometrų kelionę iš Škotijos į Lietuvą per Skandinaviją, kurios metu aplankė 12 valstybių ir apvažiavo Baltijos jūrą. Nors tada vaikinui buvo vos 20 metų, jie kelionę sumanė ne dėl pramogos, o kilnaus tikslo vedami – norėjo pakviesti grįžti į Lietuvą emigravusius tautiečius. Už žygį draugai gavo padėkas iš pačios prezidentės rankų.
„Tuo metu labai daug žmonių palikdavo Lietuvą, tad mes netgi sugalvojome projekto pavadinimą – ,,Aš+Tu=kmLT“ („Aš ir tu – karšta meilė Lietuvai“). Aplankydavome ambasadas, mus pasitikdavo toje šalyje gyvenantys lietuviai, jie rodydavo mums savo pasirodymus, o mes juos kviesdavome grįžti atgal į Lietuvą. 8000 kilometrų tuomet įveikėme per 64 dienas“, – atsiminimais dalijosi vaikinas.
Dar prieš tai, būdamas 15 jis kartu su jau minėtu M. Puluikiu per 4 paras ir 12 valandų apvažiavo Lietuvą ir taip pagerino šalies rekordą. Po metų vaikinai ryžosi ir antrai kelionei, 2010 metais jie 1220 km aplink Lietuvą nuvažiavo per mažiau nei tris paras – 67 valandas.
Šiuo metu R. Balandis jau dvi savaites yra apsistojęs pas anglą Johną Hardy, kuris verčiasi nekilnojamo turto prekyba – perka ir parduoda namus. Iš jo vaikinas mokosi verslo paslapčių, klausosi istorijų apie pirmus uždirbtus milijonus ir ketina grįžęs kurti savo verslą.

„Dabar noriu nusistovėti, dirbti, įsikurti vienoje vietoje ilgiau, nes paskutinius metus gyvenau ganėtinai klajokliškai. Noriu kurti verslą, greičiausiai, internetinės prekybos srityje, – ateities planais dalijasi vaikinas, tačiau pripažįsta, kad be kelionių gyventi jam būtų be proto sunku, – be nuotykių gyventi jau nebegaliu. Svajoju dviračiu numinti į Aziją.“

Skaitykite Remigijaus patarimus keliaujantiems dviračiais

Nuotraukos: © Tado Umaro ir iš asmeninio archyvo

Kelionių portalo informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.