Patarimai keliautojams: ką daryti, jei dingo lagaminas

Autorius: Europos vartotojų centras , 2011, Gruodžio 28d.

Skrendate pas draugus ir artimuosius, todėl jums ypač svarbu, kad su jumis atkeliautų ir Jūsų lagaminas su dovanomis bei lauktuvėmis? Situacija, kai bagažas pasimeta ar vėluoja, nėra smagi nei vienam,  tačiau žinant bei tinkamai naudojantis savo teisėmis, nemalonios patirties pavyks išvengti. Štai atsakymai į klausimus, dažniausiai iškylančius pasimetus bagažui, ir patarimai, kaip elgtis tokioje situacijoje.


Ką daryti ir kaip elgtis, kai aš atskridau, o mano lagaminas – ne? Kur kreiptis? Ar nuostoliai būna atlyginami?

Jei taip nutiko, kad nesulaukėte savo registruoto lagamino, pirmiausia oro uoste užpildykite dokumentą dėl dingusio bagažo – angl. Property irregularity report, kuriame užfiksuojamos visos dingusio registruoto bagažo ir skrydžio detalės. Vėliau reikėtų pretenziją raštu (el.paštu, faksu, paštu) pareikšti oro vežėjui, kuris Jus skraidino. Jei jus skraidino keletas oro vežėjų (buvo jungiamasis skrydis), turite teisę pareikšti pretenziją pirmajam arba paskutiniajam oro vežėjui. Labai svarbu nepraleisti Monrealio konvencijoje numatyto termino – ne vėliau kaip per 21 dieną nuo bagažo perdavimo dienos, tačiau jei lagamino neatgaunate nei kitą, nei dar kitą dieną, galite iš karto kreiptis į oro vežėją.

Tokiais atvejais keleivis gali gauti bagažo vertę atitinkančią kompensaciją, tačiau oro vežėjo atsakomybė ribojama iki 1000 specialiųjų skolinimosi teisių (maždaug 1200 eurų). Be to, oro vežėjas gali jūsų prašyti pateikti įrodymus, pvz., jūsų lagamine buvusių daiktų čekius, todėl pravartu išsaugoti brangesnių daiktų čekius. Reikėtų taip pat prisiminti, kad tokių vertingų daiktų, kaip juvelyriniai dirbiniai, fotoaparatai, vaizdo kameros ir pan., apskritai nereikėtų talpinti į registruojamą bagažą, nes oro vežėjas jūsų nuostolių už šiuos prarastus daiktus greičiausiai nekompensuos. Paprastai oro vežėjai savo bagažo vežimo taisyklėse nurodo, už kokius daiktus kompensacija nebūtų mokama, jei jie būtų registruojamame bagaže.

Jei nutiko taip, kad bagažas vėluoja, o jūs esate užsienio šalyje, turite teisę reikalauti kompensuoti būtinąsias išlaidas, pavyzdžiui, už higienos reikmenis. Tačiau turėkite omenyje, kad oro vežėjas neatsako už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo, jeigu įrodo, kad buvo imtasi visų įmanomų priemonių jai išvengti arba jam buvo neįmanoma imtis šių priemonių.


Ką daryti, jei bagažas atskrenda apgadintas? Kodėl taip nutinka? Kur kreiptis? Ar nuostoliai būna atlyginami?

Kaip ir bagažo neatvykimo atveju, oro uoste reikia užpildyti dokumentą dėl sugadinto bagažo — angl. Property irregularity report. Be šio dokumento, oro vežėjas pretenzijos nenagrinės, todėl pravartu lagaminą apžiūrėti ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus, ir įsitikinti, jog niekas nepavogta ar nėra padaryta kitų nuostolių. Toliau taip pat reikėtų pretenziją raštu pareikšti skraidinusiam oro vežėjui, tačiau šioje situacijoje terminas trumpesnis – tuoj pat arba vėliausiai per 7 dienas. Kompensacija taip pat ribojama iki maždaug 1200 eurų, todėl savo nuostolius reikia protingai įvertinti – už sugadintą užtrauktuką, sulaužytą lagaminą ar pavogtus daiktus.


Keletas bendrų patarimų, susijusių su bagažu

Oro vežėjai siūlo savo klientams papildomas etiketes, kuriose reikia pažymėti vardą, pavardę ir telefoną, ir jas pritvirtinti ant lagamino, tuomet lieka daugiau vilčių, kad dingęs lagaminas sugrįš teisėtam šeimininkui.

Didžioji dalis lagaminų yra juodos spalvos, tad vertėtų atsiminti, kad visada lengviau apibūdinti dingusį bagažą ir jį rasti, jei šis būtų, pavyzdžiui, oranžinis arba su ryškiu raišteliu.

Jei visgi registruotame bagaže vežate vertingus daiktus, vertėtų juos apdrausti papildomai.

Visada pasiskaitykite oro vežėjo bagažo vežimo taisykles: kokius daiktus vežti galima, o kokių ne, ir už kuriuos kompensacija nebūtų mokama.

Skrendant su pigių skrydžių oro bendrovėmis tik su rankiniu bagažu, visada pasitikrinkite bagažo matmenis ir svorį, kad oro uoste nekiltų problemų dėl limito viršijimo. Priešingu atveju jums gali tekti susimokėti už viršsvorį, o šie mokesčiai neretai būna didesni, nei būtumėte pirkę registruotą bagažą kartu su bilietu.

 

0ecc-net1.jpg

Europos vartotojų centras yra visada pasirengęs padėti susidūrusiems su netinkama avialinijų paslaugų kokybe išvykstant iš kitos ES šalies, Norvegijos ar Islandijos ir naudojantis kitų ES šalių, Norvegijos ar Islandijos avialinijų paslaugomis.

Kilus klausimams ar norėdami pateikti skundą galite kreiptis į Europos vartotojų centrą adresu Odminių g. 12, Vilnius, tel. (8 5) 2650368; faks. (8 5) 2623123, el.p. info@ecc.lt, skype: ecclithuania, Facebook: Europos vartotoju centras.

 



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.