Sveikas maistas tiems, kurie pramogauja kalnuose

Autorius: Xteam.lt , 2011, Gegužės 16d.

Dabar, kai daugelis žmonių pradėjo skrupulingai rūpinatis sveika ir ekologiška mityba, nereiktų šios gero įpročio pamiršti ir tiems, kurie pramogauja kalnuose. Dažno slidininko, alpinizmo mėgėjo ar šiaip keliautojo kalnuose kuprinėse galima rasti daug nesveiko ir kenksmingo maisto.

Vos keletas traškučių ar užkandžiai iš greitojo maisto restoranų ir jūs prarasite didžiąją daugumą energijos net neįpusėję kelionės. Jei sumaniai pasirinksite, ką įsidėti į savo kelioninę kuprinę, išvykos nesugadins streikuojantis skrandis ar skaudantis pilvas.


 

Maistas, kurį verta pasiimti į kelionę

 

1. Enegetiniai proteino batonėliai. Specialistai pataria juos pasiimti su savimi į kelionę, nes jie yra puikus energijos šaltinis ir vertingesni už šokoladą.

2. Riešutai. Riešutai puikiai malšina alkį. Jie yra proteino ir angliavandenių šaltinis, kurie ypač reikalingi sportuojantiems ir aktyviems žmonėms. Vertingiausi yra migdolai ir  anakardžio riešutai.

 

3. Žalioji arbata. Kelionėje gana sunku atsispirti užkandžiams. Jei vis dėlto negalite atsisakyti šio įpročio, pasiimkite su savimi žalios arbatos. Ji ne tik kofeino šaltinis, bet ir skatina maisto virškinimą.

 

4. Vytinta mėsa. Tai puikus pasirinkimas, nes vytinta mėsa turi labai mažai riebalų ir daug baltymų. Tačiau reiktų nepamiršti, kad vytinta mėsa gana sūri. Todėl turite pagalvoti apie didesnes geriamojo vandens atsargas.

 

Maistas, kurio vertėtų atsisakyti

 

1. Saldūs vaisvandeniai. Tokių gėrimų sudėtyje cukraus koncentracija ypač didelė. Jos žmogaus organizmui užtektų net keletui savaičių. Reikia neužmiršti, kad po suvartoto didelio kiekio cukraus jūs pajuntate energijos antplūdį, o paskui nuovargį ir silpnumą.

 

2. Saldūs pyragaičiai. Jų menka maistinė vertė ir turi per didelį kiekį kalorijų. Šis maistas ypač žalingas, jei jūsų organizmas išsekęs, pavargęs ar esate prastai išsimiegojęs. 

 

3. Kava su priedais. daugelis iš mūsų mėgaujasi kava su grietinėle, šokoladu ir panašiai. Tačiau joje yra per daug cukraus. Be to, kava mažina apetitą, o aktyviai judant ar sportuojant, tai tikrai nepageidautinas dalykas.

 

4. Dešrainiai, užkandžiai iš greitojo maisto restoranų. Jei įsivaizduotumėte iš ko gaminamas ir kaip ruošiamas toks maistas, greičiausiai niekuomet nenorėtumėte net pažiūrėti į tą pusę. Juose apstu visų rūšių konservantų, dažiklių ir dar begalė neaiškios sudėties priedų. Toks maistas sukelia virškinimo sutrikimus, pilvo pūtimą, jau nekalbant apie rimtesnes sveikatos problemas.

 

5. Išparduodamas arba „akcijinis“ maistas. Prieš pirkdami nukainotus maisto produktus, atidžiai perskaitykite, kas parašyta ant pakuotės ir atkreipkite dėmesį į galiojimo laiką. Niekas taip nesugadins jūsų kelionės, kaip sustojęs skrandis.

logo-xteam.jpg



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.