Autostopu aplink Europą per 24 dienas

Autorius: Rūta Juozapaitytė | Kelionių manija , 2013, Rugsėjo 23d.
Vilniaus universiteto antro kurso studentė Gabrielė Gelumbauskaitė studijuoja su keliavimu nieko bendro neturinčią specialybę – programų sistemas. Tačiau laisvu nuo kompiuterio metu didžiausia jos aistra yra nuotykių paieškos. Kartu su drauge Jolanta mergina vasarą praleido tikrai pašėlusiai – sumanė autostopu keliauti po Europą.

2 merginos, 10 šalių, 24 dienos, 50 automobilių, nukeliauti 5941 km, sudalyvauta 5 vakarėliuose, susidurta su 3 policijos komandomis. Taip trumpai savo kelionę pristatė Gabrielė.

Svarbiausia – tinkamas žmogus šalia
Gabrielė pasakojo, kad didžiausią prioritetą gyvenime teikia draugams ir skaitymui. Mergina sutiko, kad visai gali būti, jog būtent dėl nuo mažens mėgtos nuotykinės literatūros ir atsirado trauka kelionėms. Ji šyptelėjo – per vasarą nebuvo daugiau nei 3 dienų, kurias praleistų vienoje vietoje.

Savo kelionės draugę Jolanta ji vadina „ganėtinai pakvaišusia“ ir pripažįsta, tai viena iš savybių, padėjusių tapti geriausiomis draugėmis. Anot Gabrielės, tokiai kelionei svarbu pasirinkti žmogų, kuris nebamba, palaiko ir padeda. Tai aktualu ir dėl to, kad ekstremaliose situacijose reiks rasti greitą logišką sprendimą.

„Turbūt didžiausias jos pliusas – kad kiekvieną akimirką ji moka padaryti tobula. Būdavo kelionėje sėdime automagistralės kelkraštyje, geriame kavutę ir, atrodo, kad būtent šitą akimirką prisiminsi visą gyvenimą. Maniau, kad taip bus su visa kelione“, – pasakojo Gabrielė, tačiau kaip paaiškėjo vėliau, kelionė nebuvo vien tik malonumas. Joje netrūko ir pavojingų nenuspėjamų nuotykių.

Spontaniška kelionės pradžia
„Mintis palikti viską ir leistis į milžinišką kelionę yra kilusi beveik kiekvienam. Kilo ir mums. Tiesa, iš pradžių viskas buvo labai neapibrėžta ir atrodė beprotiška. Esu ganėtinai spontaniškas žmogus ir vieną dieną, užėjus įkvėpimui, nusprendžiau, kad reikia spyrio į užpakalį. Pabūgau, kad kelionės galime taip ir neįgyvendinti. Tą pačią dieną nupirkau 2 vienpusius bilietus į Diuseldorfą, o kai bilietai rankose, atšaukti kelionę būtų buvę nelogiška ir sudėtinga“, – apie tai, kodėl pasiryžo tokiai kelionei pasakojo Gabrielė.

Merginos kelionei labiausiai ruošėsi psichologiškai. Prieš tai įvertino visas galimas rizikingas situacijas ir savo elgesį jų metu. Į kelionę jos pasiėmė tik būtiniausius daiktus. Gabrielė negailėjo patarimų: „Svarbiausia tokioje kelionėje turėti gerus šiltus miegmaišius, šiltų rūbų bei lietpalčius. Jų, tiesa, mums neprireikė, nes oras visą laiką buvo pasakiškas. Šiaip svarbu neprisidėti per daug daiktų, nes viską teks tampyti ant pečių.“

Smagiausios kuriozinės situacijos
Merginos apsistodavo pas vietinius pagal Couchsurfing programą. Tad visa kelionė tarsi buvo suplanuota. Tačiau plano, kaip pasakojo Gabrielė, jos absoliučiai nesilaikė.
„Pradiniame plane mes turėjome apkeliauti mažiau šalių ir kelionę baigti anksčiau. Eilinį kartą mūsų spontaniškumas nugalėjo visas logikos normas ir iš Liuksemburgo nusprendėme važiuoti į Ispaniją. Tai visiškai sujaukė mūsų planus, nes nuplaukė visos nakvynės, kurias buvome susiradusios. Šiuo kelionės žingsniu labiausiai džiaugiuosi. Nemėgstu laikytis grafiko“, – patikino mergina.
Panašių nuotykių kelionėje netrūko. Kadangi jos tranzuodamos įveikė beveik 6 tūkstančius kilometrų, per tą laiką ne kartą teko važiuoti su žmogumi, kurio kalbos visiškai nesuprato. Tai ir buvo kurioziškų situacijų pradžia.

„Kartą net mašiną vidury nakties teko vairuoti Prancūzijos automagistralėje. Žmogus man vis kartodavo: tramkilo, susiejau tuos žodžius su „trim kilų“, tai ir spaudžiau 130 km/h! Pasirodo tramkilo (ispaniškai?) reiškia lėčiau. Bet tai sužinojau tik baigusi vairuoti. Kitas linksmas nutikimas buvo, kai mus vežė vilkikas, tačiau nespėjus pasiekti tikslo sutemo ir praėjo vairuotojo leidžiamo važiuoti laiko limitas, tai jis mums pasiūlė miegoti kabinoj (jis miegojo pirmam aukšte, mes antram). Realiai, turbūt pusę linksmiausių prisiminimų skirčiau miestams ir įspūdžiams ten, pusę – kelionės nuotykiams“, – džiugiai atostogų įspūdžiais dalijosi mergina.

Neišvengė susidūrimų su policija
Ji nesigaili pasirinkusi būtent tokį keliavimo būdą. Pasak Gabrielės, žmonės noriai stodavo šalia dviejų panelių su milžiniškomis kuprinėmis. O ir jeigu būtų tekę mokėti už keliones – nei pusė tokios kelionės nebūtų pavykę.
Tiesa, tai turėjo ir minusų. Gabrielė juokavo, kad policininkai buvo dažni jų draugai.
„Pirmą kartą važiavome su policijos mašina jau pirmą kelionės dieną, nes tranzavome vidury autobano Vokietijoje. Ačiū dievui, policininkai buvo supratingi ir ne tik kad nedavė mums baudos, bet dar ir pavežė iki artimiausio miesto, nuo kurio, jie tikėjosi, kelionę tęsime autobusu. Antras susidūrimas buvo Paryžiuje, kur mus norėjo nubausti už viešosios tvarkos pažeidimą, nes vidury centrinio parko nusprendėme užlipti ant kokių 4-ių metrų aukščio statulos ir nusifotografuoti (žinoma, taip ir padarėme). Statulai jokios žalos nepadarėme, bet jų pyktis buvo panašus į tokį lyg nugriovę ją būtume. Grasino deportavimu ir milžiniškomis baudomis. Įsiūčio kulminaciją pasiekė tada, kai paklausiau ar galime prie jų nusifotografuoti. Tada dar ir kalėjimu pagrasino, bet viskas išsisprendė labai gražiai ir taikiai su pažadu, kad daugiau „tarzanių“ nevaidinsime. Trečią kartą žmonės iškvietė policiją, kai iš mūsų buvo pavogtas rankinukas“, – dėl paskutinio įvykio labiausiai krimtosi mergina.

Merginoms viešint Prahoje iš Jalantos pavogė rankinuką. Gerai tai, kad visi dokumentai ir pinigai buvo pas Gabrielę. Tačiau keliautojos neteko telefono, kuriame buvo visos nuotraukos ir video blogai. Taip pat telefonas buvo pagrindinė jų susisiekimo priemonė, tad po šios vagystės merginoms teko sukti namų link.

Planuose – kelionė į Rytų Europą arba Aziją
Dabar merginos į savo asmeninį dienoraštį gali įsirašyti 10 vienu kartu aplankytų šalių pavadinimų. Vokietija, Olandija, Belgija, Liuksemburgas, Ispanija, Prancūzija, Šveicarija, Austrija, Čekija, Lenkija – būtent šios šalys su visais jose patirtais nuotykiais išliks merginų širdyse.
Kelionės metu Gabrielę labiausiai nustebino žmonių gerumas. Mergina pasakojo, kad jei ne nepažįstamų žmonių pagalba, jų kelionė būtų buvusi pasmerkta.
„Vienas šilčiausių prisiminimų, tai kaip viena šeima Ispanijoje mums sustojo tranzuojant, pavežė gal 100 km ir pasiūlė nakvynę, nes jau buvo vėlus vakaras. Kai pasiekėme jų namus, stalas jau buvo nuklotas tradiciniais valgiais. Visą vakarą prakalbėjome apie tai, kaip jie, kadangi buvo katalonai, nori išsivaduoti iš Ispanijos ir kaip jų pagrindinis stiprybės šaltinis – Baltijos šalys. Kitą dieną šie žmonės paprašė mūsų pasilikti dar vienai dienai ir surengė milžinišką ekskursiją po Santa Coloma ir kalnus aplink“, – prisiminimais dalijosi mergina.

Ir pripažino, keliauti ji tikrai nesustos. Kol kas svajonėse – nuotykiai Rytų Europoje arba Azijoje.

Nuotraukos iš Gabrielės ir Jolantos asmeninio archyvo
Kelionių portalo informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.