Motociklu po Aziją: kyšio davimo pamokos ir slapti naktiniai klubai

Autorius: Astra Petkūnaitė | Kelionių manija , 2014, Rugpjūčio 29d.

Lietuvė Urtė su draugu jau metus gyvena  Azijoje, tačiau neseniai leidosi į ekstremalią ir daug nuotykių atnešusią kelionę motociklu. Tiems, kam keliavimas šia transporto priemone neatrodo ypatingas, turėtų žinoti, kad Azijoje motociklo vairavimas prilygsta akrobatikai tarp tūkstančių kitų dažniausiai pagal savas taisykles lekiančių vairuotojų.

Į kelioniumanija.lt klausimus Urtė atsakinėjo dar būdama Kambodžoje, tačiau jums skaitant šį pasakojimą mergina turbūt jau dumia Laoso link. O dabar – apie viską nuo pradžių.

 

Nacionaliniai vairavimo ypatumai Vietname

Prieš metus atkeliavusi į Vietnamą ir pamačiusi šalį garsinantį išprotėjusį eismą, Urtė savo draugui prisiekė, kad Vietname ant motociklo niekada nesės. „Gatvėse niekas nepaiso eismo taisyklių, niekam neegzistuoja perėjos ar šviesoforai… Visi važinėja taip, kaip jiems patogiau. Visgi, po poros savaičių supratome, kad turistų lankomos vietos mūsų visiškai nežavi, tad teko sėstis ant motociklo. ir kaip bebūtų keista, labai greitai pripratome ir prie „taisyklių“, ir prie motorolerių kiekio kelyje“, – pasakojo savo nuomonę apie motociklo vairavimą Azijoje pakeitusi Urtė. Pasak jos, tokia dviračių transporto priemonių gausa dabar nebestebina. Pamačiusi, kokios būklės yra keliai ir kiek kainuoja automobilis, mergina nebesistebi, kad visi sėda ant motociklų ar motorolerių.  

„Keliaujat motociklu labai erzina, kad mašinų vairuotojai visiškai tave ignoruoja, todėl kiekvieną dieną patenkame į daugybę avarinių situacijų. Dažniausiai vairuotojai tiesiog važiuoja kaktomuša į mus, tad tenka sukti į šalikelę ir bandyti išvengti susidūrimo. Bet po kiek laiko pripratome, numojame ranka ir nusijuokiame: „Azija…“, – juokdamasi nacionaliniais vairavimo ypatumais dalijosi Urtė. – Važinėjimą motociklu prilyginčiau kompiuteriniam žaidimui, kuriame reikia išvengti kliūčių.“

Paklausta, ar pačiai teko vairuoti motociklą, ar vairuotojo pareigas atlieka jos draugas, pašnekovė neslėpė, kad vairuoti jau išmoko, tačiau jos draugas iki šiol nelabai pasitiki Urtės vairavimo sugebėjimais, tad mergina sėda ant galinės motociklo sėdynės, grožisi pro šalį skriejančiais vaizdais ir juos įamžina.  

 

19motociklu-azija.JPG 

 

Ir jų gyvenime atsirado motociklas…

Pora apie ilgesnę kelionę motociklu po Aziją anksčiau net nesusimąstė ir rinkdavosi saugesnes keliavimo priemones – lėktuvus ar autobusus, tačiau ne kartą išgirdusi istoriją apie tai, kaip „backpacker'iai“ įsigyja motociklus Vietnamo sostinėje važiuoja žemyn iki Saigono ir juos parduoda tiems patiems prekeiviams, iš kurių pirko, privertė susimąstyti apie nuotykių kupiną kelionę.

„Mūsų svajonių šalis yra Japonija, tai nusprendėm, kad važiuosime motociklu iki pat jos. Viskas skambėjo labai intriguojančiai, tad nieko nelaukdami pradėjome dėliotis planus ir ieškoti motociklo savo kelionei. Ir ką tu sau galvoji?! Ateina vieną rytą pas mus į registratūrą vaikinukas ir sako: „Sveiki, mano draugas nori atiduoti savo nerealų kelioninį motociklą už dyką, nes tiesiog išvažiuoja ir nespėjo parduoti. Tik su viena sąlyga – kad kai baigsime keliauti ir parduosime motociklą, visus už motociklą gautus pinigėlius turėsime paaukoti labdarai. Taip mes gavome motociklą už dyką ir dar su labai gražia idėja“, – apie neeilinę kelionės pradžią pasakojo Urtė. Porai teliko pabaigti darbus Vietname, išmesti pusę daiktų, kurie netilpo į dvi kelionines kuprines, ir štai – jie jau pasiruošę didžiajam nuotykiui.

 

19motociklu-azija2.JPG 

 

Dviese, neskaitant motociklo

Urtė juokiasi, kad keliaudami dviese jie sprendžia tik tokias problemas, kaip – kur važiuoti toliau. „Kartais susipykstame, nes vienas nori važiuoti į Indoneziją, kitas – į Laosą, bet paskui nusprendžiame, kad keliausime ir ten, ir ten. Esame laimingi, kad tik tokias problemas reikia spręsti“, – portalui kelioniumanija.lt pasakojo mergina.

Pasiteiravus, kaip sudarinėja kelionės maršrutą, Urtė paaiškino, kad viskas vyksta labai spontaniškai, kadangi šios kelionės laikas – neribotas. „Turime prabangą leisti sau daryti viską iš lėto ir viską, ką norime. Kartais mėgstu atsidaryti kelis internetinius puslapius, kur žmonės talpina gražias nuotraukas, į paieškos langelį įvesti šalies pavadinimą ir išsirinkti gražiausias nuotraukas. Vėliau susirandu vietas, kur jos buvo darytos, – apie laisvą ir neįpareigotą kelionės planavimą sakė Urtė. – Iki galutinės stotelės, kuri yra Japonija, turėtume pravažiuoti 7 šalis – Kambodžą, Laosą, Birmą, Butaną, Nepalą, Kiniją, Šiaurės ir Pietų Korėjas.“

Visgi, problemų motociklu kertant šalių sienas gali iškilti, nes Azijoje europietiškos motociklo teisės nėra pripažįstamos. Kertant Vietnamo ir Kambodžos sieną lietuviams didelių problemų nekilo, tačiau teko pagudrauti.

„Reikia palikti motociklus prie pasienio posto, eiti į vidų be šalmų ir apsimesti, kad atvažiavai autobusu, o jau po to, kai gauni Kambodžos vizą, vietiniams pasidarai visiškai neįdomus. Manau, kad galėtum net su tanku važiuoti, jei tik duotum 1 ar 2 dolerius. O štai Laose kai kurie pasienio postai yra valdomi mafijos. Jie tavęs nepraleidžia vien todėl, kad galėtų supirkti visus keliautojų motociklus po 50 dolerių. Labai dažnai turistai, neturėdami laiko, tiesiog atiduoda savo motociklą, nes laiko grįžti atgal ir parduoti jį už gerą kainą jau nebėra. Parduoda ir sėda į vietinį autobusą. Kadangi mes laiko turime į valias, esame morališkai pasiruošę, kad, jeigu kažkas panašaus nutiktų, tiesiog grįšime į didesnį miestą, parduosime motociklą ir sieną kirsime autobusu, o tik įvažiavę  į naują šalį nusipirksime naują motociklą ir keliausime toliau“,  – apie atsarginį planą mums papasakojo Urtė, tačiau, tikimės, keliautojams jo panaudoti neprireiks.

Anot Urtės, dauguma Azijos šalių yra labai korumpuotos, todėl išsisukti nuo įstatymų ir taisyklių yra labai paprasta, jei tik turi dolerių. „Kambodžos policininkai net išmokė mus, kaip reikia slapta perduoti kyšį, kai tave sustabdo gatvėje. Beje, kyšis už vairavimą neturint teisių, nevilkint marškinėlių ir važiuojant be šviesų, buvo 2 doleriai“, – neslėpdama apie korupciją pasakojo pašnekovė.

 

19motociklu-azija1.JPG 

 

Siaubo filmų verti naktiniai klubai

Lietuvių kelionė prasidėjo Vietname, kur jie prieš tai praleido daugiau nei pusę metų. Apkeliavę beveik visą šalį jie nusprendė, kad gražiausia vieta čia – Šiaurė ir joje esanti Sapa bei jos apylinkės. Tai mažas miestelis kalnuose, į kurį turistai užsuka ne taip ir dažnai. Arba neturi laiko, arba renkasi populiariuosius Vietnamo paplūdimius, kurie keliautojų visiškai nesužavėjo.

„Pirmą dieną Sapoje susipažinome su vietiniu senuku, kuris užsiiminėjo motorolerių nuoma. Jis papasakojo, kur verta nuvažiuoti ir pasakė, kad grįžtume iki 5 valandos vakaro. Aišku, mes jo įspėjimą praleidom pro ausis, nes 5 valandą dar šviesu, o kai važiuoji tokiais nuostabiais keliukais, užsimiršti, kad esi  trijų kilometrų aukštyje ir kai debesys pradeda leistis būna labai, labai šalta… Mes net nesistengėme grįžti 5 valandą ir po to labai pasigailėjome, nes debesys nusileido, toliau nei pusė metro nieko nesimato, o dar taip šalta pasidarė, kad net rūbai ir veidas apšerkšnijo… Po tokio pasivažinėjimo nusprendėme visuomet klausyti vietinių žmonių patarimų“, – apie išmoktą pamoką juokdamasi pasakojo Urtė. Dar viena vieta, kurią keliautojams rekomenduotų Urtė, yra Hoi An – miestelis.

 

19motociklu-azija3.JPG 

 

O štai Vietnamo sostinėje Hanojuje, pasak merginos, vis dar stipriai jaučiamas komunizmas. Jie net turi Lenino parką ir daugybę komunizmui skirtų monumentų.

„Jie turi net komendanto valandą. 12 valandą nakties visiems griežtai uždrausta būti gatvėse, visi barai turi būti uždaryti, o aplink važinėjanti policija tikrina gatves. Tačiau vietnamiečiai, stengdamiesi įtikti užsieniečiams, sugalvojo uždarus barus, kurie būna paslėpti kokiame nors pastate, izoliuoti, kad nepraleistų garso. Mums teko apsilankyti viename tokiame naktiniame klube. Nemeluosiu sakydama, kad pasijaučiau kaip siaubo filme – apleistas pastatas, visur grotos, durys ir vartai užrakinami iš karto užėjus į vidų. Kad pasiektume patalpą, kurioje visi linksminosi, reikėjo lipti laiptais visiškoje tamsoje, pereiti kelis kambarius. Patalpa atrodė kaip paprasčiausias naktinis klubas su daugybe turistų ir ekranų, per kuriuos darbuotojai stebi, ar neatvažiuoja policija“, – ne itin maloniais prisiminimais apie griežtų taisyklių valdomą Vietnamo sostinę pasakojo Urtė.

Visiškai kitokius žmones ir aplinką lietuviai sutinka važiuodami pro mažus kaimelius. Tuomet yra daugiau laiko susipažinti su vietiniais žmonėmis, kurie, nors ir nemokėdami kalbos, stengiasi bendrauti – priešiniais, gestais ar kitais būdais.

„Jie vaišina tuo, ką turi, siūlo nakvynę ir nieko už ją nesitiki, nes nuo miesto žmonių gudravimų, apgavysčių ir noro pasipelnyti labai greitai pavargsti. Tuomet šie kaimeliai tampa atgaiva“, – džiaugėsi Urtė. Šiuo metu, kuomet skaitote merginos pasakojimą, ji ir jos draugas jau ruošiasi kelionei į Laosą, kur patirs dar daugiau nuotykių ir išbandymų. 

 

19motociklu-azija4.jpg 

Nuotraukos iš asm. archyvo 

Kelionių portalo informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama. 



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.


Lankytinos vietos
Kelionių idėjos