Dviračiais per Islandiją (II) | Kelionių manija

Dviračiais per Islandiją (II)

Autorius: Raminta Žalkauskaitė , 2010, Spalio 11d.

Pirmąją pasakojimo dalį apie žygį dviračiais per Islandiją skaitykite čia

 

Kokių nuotykių patyrėte žygio metu?

Turbūt didžiausias nuotykis buvo dviračių stūmimas juodo smėlio dykuma ties Askjos ugnikalniu. Ši dykuma laikoma didžiausia dykuma Europoje. Dviračių ratai klimpo į smėlį, tad teko transporto priemones stumti. Sugalvojome, kad lengviau važiuoti vienas paskui kitą, jau suspausto smėlio vėžiomis. Tą dieną saulė labai kaitino, tad stipriai troškino. Už kelių kilometrų žemėlapyje buvo pavaizduota upė ir netrukus tikrai pastebėjome tyvuliuojantį vandenį.

Išgėrę paskutinius vandens gurkšnius, nuskubėjome link vandens, tačiau paaiškėjo, jog upė išdžiūvus, o matytas vanduo tebuvo miražas. Laimė, po kelių sunkių kilometrų pro mus pravažiavo džipas ir draugiški keliautojai pasidalijo vandeniu bei palinkėjo geros kelionės. Pasistiprinęs dykumų karavanas (taip mes vadinome savo dviračių eilę) sėkmingai pasiekė Askją.

Taip pat įvairių nuotykių būdavo, kai reikėdavo keltis per upes ar upeliūkščius. Tiltų Islandijos centrinėje dalyje nedaug, tad dažnai brisdavome ir dviračius persinešdavome. Kai kuriems pavyko išsimaudyti lediniame vandenyje beveik iki pažastų, kitiems – pasisekė su dviračiu nugriūti ant šono į sraunų upeliūkštį. Tačiau visais atvejais šypsena nuo veido nedingdavo.

Landmanalaugaro kalnuose gaudėme netoliese besisukiojantį viesulą. Tą dieną vėjo beveik nebuvo (retas reiškinys Islandijoje), tačiau visai netoliese išgirdome šnaresį. Nubėgę į tą vietą patekome į viesulo akutę, kurioje vėjas buvo toks stiprus, kad vos nenuplėšė visų drabužių. Sūkurys netrukus pabėgdavo, tačiau mes jį vis pavydavome ir mėgavomės šia gamtos atrakcija.


Kas buvo sunkiausia keliaujant?

Žygio metu pasitaikė ne viena sunki kelio atkarpa. Minti sunkiausia buvo prieš vėją ir keliais, kuriuose daug mašinų ratų išmuštų kalniukų (vadinamų „tarka“). Tokiuose keliuose atrodydavo, jog tuoj raumenys nuo kaulų atsiskirs. Tačiau nepaisant sunkesnių vietų, dauguma pasirinktų kelių nesunkiai pravažiuojami dviračiu ir didesnių sunkumų nebuvo.

Žinoma, kartais pasitaikydavo akimirkų, kai norėjosi šiltos lovos. Pavyzdžiui, vieną pavakarę išėjome į Kerlingarfjoll kalnus ieškoti karštųjų versmių, bet dėl rūko truputį pasiklydome ir užtrukome, kol jas radome. Link dviračių pasukome jau naktį. Buvo labai šalta dėl nukritusios oro temperatūros ir rūko, kurio drėgmė persunkė visus rūbus. Bet įlindus į miegmaišį, visos bėdos dingo.

 

Islandija-stovyklaviete.jpg

Stovyklavietė. Nuotrauka Daivos Krajašaitės


Kokios yra keliavimo dviračiais sąlygos Islandijoje?

Keliavimo sąlygos priklauso nuo maršruto. Jei keliaujama aplink salą asfaltuotu keliu Nr. 1, tai yra siūlomi visi patogumai ir paslaugos, todėl beveik niekuo rūpintis nereikia. Jei keliaujama į salos gilumą, reikia turėti galvoje, kad kelias bus prastas: žvyras, akmenys, smėlis, lavos laukai, kelias „tarka” (sustumti kalniukai). Važiavimą gali labai stabdyti vėjas, ypač pučiantis priešais. O nemenkos įkalnės ir nuokalnės kartais reikalauja drąsos.

Sutikome dviratininkų, kurie dėl per sudėtingų kelio sąlygų buvo priversti keisti maršrutą. Salos viduryje nėra nei parduotuvių, nei gyvenviečių, todėl kartu reikia vežtis visą maistą – mes jo pirkome Reikjavike iš karto trims savaitėms, o po to pasipildėme tik Akureyryje.

Svarbu žinoti, kad kempingai yra reti, tad, jei norima juose apsistoti, patartina maršrutą planuoti iš anksto. Be galo svarbus veiksnys yra oras. Man patiko islandų posakis: „Islandijoje nėra tikro oro, yra tik jo pavyzdžiai”, tai reiškia, kad oras keičiasi labai dažnai – vieną minutę lyja, o kitą – šviečia saulė. Mums pasisekė, kad visa vasara Europoje buvo karšta, tai atsispindėjo ir Islandijoje. Per kelionę beveik nelijo ir buvo iki 17 laipsnių šilumos. Nepaisant visų prognozių, apranga nuo lietaus saloje yra būtina!


Ką patartumėte planuojantiems panašų žygį dviračiais?

Patartume į tokią kelionę žiūrėti gana atsakingai ir prieš važiuojant susipažinti su sala, jos reljefu ir keliais. Daugiausia informacijos yra keliautojų dviračiais internetinėse svetainėse, truputį oficialiose Islandijos turizmo svetainėse ir pan.

Svarbu iš anksto pasirūpinti tinkama įranga – geru dviračiu, primusu, stiprų vėją atlaikančia palapine ir šiltu miegmaišiu. Statistiškai pirmiausia lūžtanti dviračio detalė buvo bagažinė, todėl rekomenduojame pasiimti priemonių jos taisymui. Ir, be abejo, reikia nepamiršti gerų drabužių, saugančių nuo vėjo ir lietaus. Dienomis gana šilta, tačiau vos tik saulė nusileidžia, visada pasidaro šalta.

Salos vidurys beveik nepaliestas civilizacijos, tai galbūt gali sukelti šiek tiek nepatogumų, bet vaizdai, kuriuos pamatysite, atpirks viską ir į šią salą norėsite sugrįžti dar kartą!

 

Islandija-ezeras.JPG

Öskjuvatn ežeras ir šalia esantis mažesnis šiltas ežeriukas – mėgstama turistų maudynių vieta. Nuotrauka Vytauto Purlio


Pabaigai šiek tiek statistikos apie žygį – per 30 dienų dviratininkai pamatė ir patyrė:

  • mažiausiai septynis didelius krioklius (Skogafoss, Seljalandfoss, Detifoss, Sellfoss, Hafragillfoss, Godafoss, Gullfoss) bei daugybę mažesnių krioklių;
  • pabuvo bent dviejuose krateriuose (Viti, prie Askjos, bei Hverfjall, prie Myvatn‘o);
  • išėjo pasivaikščioti be dviračių trijuose kalnų regionuose (Landmanalaugar, Askja ir Kerlingarfjoll);
  • pasivaikščiojo ant dviejų ledynų (didelio Myrdalsjokull ir mažiuko Kerlingarfjoll kalnuose);
  • išsimaudė trijose karštose versmėse (Landmanalaugar‘e, Hveravellir bei Kerlingarfjoll kalnuose) ir šiltame Viti ežeriuke ugnikalnio krateryje;
  • dviračiais kirto nesuskaičiuojamą kiekį didesnių ir mažesnių šaltų upių be tiltų;
  • Tris naktis praleido kempinguose, visas likusias laukinėje gamtoje;
  • Atšventė net du gimtadienius;
  • Aštuoniese sunaudojo viso labo tris muilo gabaliukus;
  • Didžiausias pasiektas greitis buvo 78 km/h;
  • Pradūrė bent aštuonias kameras;
  • Kiekvienas per dieną gaudavo apie 600 gramų maisto.

 



SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.