Natūralios gamtos parkas

Autorius: Italija.lt , 2007, Balandžio 22d.

Norime Jums papasakoti apie nuostabų gamtos prieglobstį gyvūnams, sukurtą taip, kad mažas ir didelis nevaržomai galėtų stebėti gyvūnijos pasaulį. „Natūralios gamtos“ parkas („Parco natura viva“) įsikūręs netoli Garda ežero ir 18 km nuo Veronos, tarp Bussolengo ir Pastrengo miestelių, tačiau nepastebėti nuorodų į parką tiesiog neįmanoma. Ši vieta neprimena Lietuvoje įprasto zoologijos sodo, kur ankštuose, prišnerkštuose narveliuose uždaryti nelaimingi gyvūnėliai. „Natūralios gamtos“ parke kiekvienam gyvam padarėliui skirtas ypatingas dėmesys, kurio dėka maksimaliai stengiamasi patenkinti visus erdvės poreikius, čia nėra grotų, optimaliai atkurtos gyvūnams įprastos gamtinės sąlygos. Skeptikams, teigiantiems, kad ir kokios bebūtų geros sąlygos, tai vis tiek nelaisvė, personalas atsakytų, jog parke priglausti vadinamieji „pamestinukai“, nykstančių rūšių atstovai, veisiami parke ir saugomi nuo visiško išnykimo.

Čia gyvena 1500 gyvūnų priklausančių 200 rūšių iš penkių pasaulio žemynų. „Natūralios gamtos“ parkas susideda iš kelių sektorių: „safario“ ir gyvūnų parko, kuriame dar yra dinozaurų parkas, tropinis „šiltnamis“.

Atvykę turite pasirinkti: norite aplankyti tik „safarį“, ar gyvūnų parką, ar abu kartu. Primygtinai siūlome aplankyt abu, nes abiejuose patirsite nepakartojamų įspūdžių!!!

„Safari“. Iki parko greičiausiai atvyksite automobiliu, todėl į „safarį“ reikės vykti su juo. Pro automobilio langus galėsite grožėtis visai už keleto metrų besiganančiais linksmuoliais zebrais, simpatingom antilopėm, išdidžiai žvelgiančiais stručiais ir nepaprastai žavingom žirafom. Jos lankytojų išlepintos ne tik dėmesiu, bet ir skanėstais. Slaptas patarimas, norintiems išgyventi nepakartojamas emocijas, pasiimkite kokią „baronkėlę“ ar duonos ir iškiškite pro langą, kai margoji milžinė bus netoliese. Ji neišdidi, todėl kaip mat supras jai duotą ženklą ir iš lėto pasilenkus, švelniai paims siūlomą kąsnelį. Nepakartojama, pasiruoškite fotoaparatus, kad spėtumėte įamžinti. Atsisveikinę, kad ir kaip sunku bebūtų, su žirafomis, kilkite toliau, kol privažiuosite didelius vartus su įspėjamaisiais ženklais, kurių būtina paisyti, nes netrukus atsidursite tikroj savanoj. Jūsų vizito, žinoma ne pietums, tingiai laukia liūtai ir tigrai. Dažniausiai jie gulinėja atokaitoje, nekreipdami jokio dėmesio į atvykėlius. Tačiau vaizdas užima kvapą, kūnas sustingsta, akys išsiplečia, stebėdamos ar tik tas gauruotas žvėrių karalius neišsiduos turintis rimtų ketinimų. Parke gyvena ir ypatingas – baltasis liūtas, išdidus, indiferentiškas ir didingas žvėris. Taip pat sutiksite tigrus, kurie lygiai taip kaip ir liūtai, nekreips į Jus dėmesio. Vis dėlto išvažiavę iš šios teritorijos atsidusome lengviau, bet ne ilgam, nes jau matėme, jog artėjame prie gigantiškų Afrikos gyventojų: ežerėlyje kartu su meilučiu mažyliu turškėsi begemotai o aplink ganėsi raganosiai. Tačiau teritoriją visad stebi prižiūrėtojas, kuris daugiau turbūt skirtas svečių ramybei palaikyti, nei gyvūnų. Toliau triukšmingai Jus sutiks šimpanzių šeimynėlė. Visos tarpusavio intrigos, meilės ir neapykantos scenos, palydimos vienas kito kutinėjimais atsiskleis kaip ant delno. Nepaprastas vikrumas, gudrumas, įrankių naudojimas maistui pasiekti tiesiog užburia stebėtoją ir verčia prisiminti garbaus Darvino teorijas. Užsigalvoję atriedame į paukščių valdas. Įvairiaspalvės antys arogantiškai sustoja vidury kelio ir žvelgia priekaištaujančiu žvilgsniu. Begėdis povas visu gražumu išskleidęs savo puošnią uodegą vilioja visai ne jo rūšies pateles, kai tuo tarpu šalia susibūrusios, ne tokios įspūdingos, povės jau turbūt jam ruošia keršto planą už tokį akivaizdų svetimavimą. Šioje spalvingoje ir ne mažiau triukšmingoje karalystėje teko pažinti plačią paukščių įvairovę. Pasigrožėję riedame atgal ir paliekame „safario“ parką. Paliekame automobilį aikštelėje ir einame į gyvūnų parką.

„Gyvūnų parkas“. Mus mąsliu žvilgsniu sutinka margaspalvės aros. Apsuptas vešlios augalijos, takelis vingiuoja pro rausvuosius flamingus, kurie turškiasi, krapštosi, mankština sparnus „tolimam“ skrydžiui, barasi ir snaudžia paslėpę snapą po sparneliu, pasiremdami viena, ploną šapelį primenančia koja. Toliau netikėtai persikeliame į Australiją, nes čia pat už trijų metrų linksmai strykčioja mažoji Australijos kengūra ir ne viena, jai visai neliūdna su „žemiečiais“ šuoliuoti šioje gražioje pievelėje. Vylingą žvilgsnį paslėpusios po tankiu blakstienų lanku mus palydi lamos, išdykėliai mangustai dūksta nardydami po siaurus urvelius, o rimtai nusiteikę kupranugariai neatitraukia akių nuo ėdžių. Netrukdami aplankėme Europos žemyno gyventojus: vilkus, lapes, visą Hanso Kristiano Anderseno aprašytą šurmulingą naminių gyvulėlių kiemą. Stabtelėjome prie nenuoramų makakų gaujos besipešančios dėl ėdesio ir klykiančios visais balsais, keliančiais daug stambesnių kaimynų nepasitenkinimą. Akiniuotasis lokys ir be Mauglio pagalbos mielai iškarštų joms kailį, tačiau kol kas tenka gyventi šiame siautulingame kvartale be teisės išsiaiškinti santykius. Iš viršaus reikšmingai panarinę galvas peštynių scenas stebi plėšrieji paukščiai, jie irgi noriai prisidėtų prie lokio suvedant sąskaitas, tačiau yra apdairiai atskirti, kad niekam nepadarytų žalos. Vingiuotas takelis per kelis akies mirksnius mus perkelia į paslaptingąjį Madagaskarą. Iš ten atkeliavo kelių lemūrų rūšių atstovai. Pūstauodegiai savo apvaliomis akutėmis jau spėjo įsidėmėti, jog šioje aplinkoje žmonės jiems pavojaus nekelia, nes dažniau atneša ko nors užkrimsti. Todėl mikliai besikarstydami prisiartina prie aptvaro krašto ir akiplėšiškai dairosi ar tik neskrenda jų linkui koks kąsnelis. Šalia įsikūręs terariumas priglaudė tropikų zonos gyventojus: įvairiaspalves žuveles, gyvates, driežus, vorus ir didžiuosius roplius. Iš drėgnosios zonos einame aplankyti nykstančių rūšių atstovų. Labai retai laisvėje sutinkamas snieginis leopardas nepasižymi jam priskiriama baikštumo savybe ir drąsiai žvelgia svečiams į akis. Raudonosios pandos, labiau panašios į rudąsias laputaites, šelmišku žvilgsniu tyrinėja visus atvykėlius. Apžiūrėję bekraštę gyvūnijos karalystę dar užbėgome į dinozaurų parką, kur atkurti natūralaus dydžio ropliai.

Žvilgtelėję į laikrodį įsitikinome kaip nepastebimai prabėgo pusdienis, tačiau tokioje linksmoje kompanijoje laiko niekas neskaičiuoja!

SUŽINOKITE TIKSLIAS SKRYDŽIŲ KAINAS

Pasirinkite miestą, iš kurio vykstate.
Įveskite miesto, šalies arba oro uosto pavadinimą
Skrydis atgal
Suaugę 1
Vaikai (2-11 m.) 0
Kūdikiai (0-23 mėn.) 0
Jei kūdikiui kelionės metu sukanka dveji metai, prašome rezervuoti vaikišką bilietą.